torsdag 9. mai 2013

Lyd - Prefleksjon Punkt 1 og 2A

Punkt 1: Denne 5-ukers perioden skal vi jobbe med og gi niende og tiendeklasse elever informasjon om Vågen Videregående Skole gjennom en egenvalgt plattform.

De tilgjengelige plattformene er:
- Film
- Lyd
- Foto
- Grafisk

Jeg har da valgt lyd i henhold til at det er dette jeg har lyst til og lære mer om. Det er denne plattformen vi har benyttet oss minst av, og derfor er Vegards erfaring etter prosjekt til fordypningen veldig bra. Jeg skal stå for journalistikk delen mens Vegard skal stå for den tekniske delen. Vi har da tenkt og lage et radioprogram som inneholder en vignett, reklame og selve programmet. En beskrivelse av hva vi har tenkt og formidle kommer nedenunder. Uansett valgte vi lyd delen basert på at vi har lyst til og lære mer om denne plattformen. Jeg synes også denne plattformen forholder seg veldig objektiv og dermed gir elevene bedre informasjon enn andre plattformer. I et radioprogram finnes det også flere spalter, som vil si at vi da kan formidle veldig mye og ulik informasjon til lytteren.

Oppgaven sier videre at medieproduktet skal vise hvordan det er og være elev på Vågen Videregående Skole og du skal gjøre du under en av disse punktene.
- Viser hvordan du/dere opplever det å være elev på MK på Vågen.
- Gir ungdomsskoleelever en orientering om hva dere vil lære som elev på MK på Vågen.
- Lage et produkt som lærer dem noe de vil få bruk for som elev på MK på Vågen (tutorial)

Vi valgte og lage en blanding av de to øverste ettersom vil gi ut mest mulig informativ informasjon til elevene og derfor passer de to øverste best. Vårt budskap er jo da som kjent og formidle de gode og forhåpentligvis ikke så vonde sidene med Vågen.

Punkt 2A: Vi skal gjennom intervjuer og en radioreklame formidle ulike sider ved skolen. Reklamen skal være om Vågen Videregående Skole og vil derfor promotere skolen. Intervjuene vil derimot gi en helt annen innfallsvinkel. For og ikke få en helt subjektiv vinkling av dette, vil vi ha flere intervjuobjekter slik at det de formidler blir en helhet. Det at du har flere personers synspunkter om skolen gir en mer troverdig informasjonsdeling. Hovedtrekkene i radioreklame vil baseres på intervjuene. Så langt vi har kommet i planleggingen har vi ikke utarbeidet alle ideene om hva programmet skal inneholde. Så langt vi har kommet i planleggingsfasen har vi ikke kommet opp med andre ideer enn intervjuene. Jeg tror vi vil komme på flere ideer men vi kan ikke bare basere hele programmet på intervjuer. Da tror jeg radioprogrammet kan bli veldig kjedelig. Uansett tror jeg per dags dato at det er den beste formen for oppriktig informasjonsdeling.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar