mandag 20. januar 2014

Lyd - Promotere Russen

MANDAG 20. JANUAR:
Vi har da fått i oppgave og lage et mediefaglig produkt som skal forbedre det dårlige rykte til russen. Jeg har valgt og jobbe med Vegard og vi skal såklart lage en radioreklame. Vi har valgt og ikke ta for oss men selve ryktet, om at de ikke har selvdisiplin og ikke klarer og oppføre seg. Bare man leser noen av artiklene nedenfor forstår man hvordan de fremstilles i media:


Vi ønsker oss en litt overtalelses-reklame, hvor vi setter fokus på "etosen" og "patosen" Russen skal beskyttes, ettersom de har fått et dårlig rykte grunnet noen idioter som har drevet med hærverk og rusmisbruk o.l. Vi skal derfor lage et lydbilde hvor vi gir tydelig tegn på at de befinner seg på fest. I tillegg skal vi ha en voice-over fra en russ som forklarer at russen faktisk kan oppføre seg. Ettersom dette er en veldig standard reklame, er lydbildet svært viktig for oss. 

Under her er noen stikkord som er viktige for oss laget i et tankekart:





















Her er de ulike ideene vi kom opp med:

Ide 1: Den første går ut på at vi skal få en russ til og snakke over et lydbilde som skal minne om Landstreffet i Kongeparken. Han skal her prøve og overbevise at russen virkelig kan oppføre seg. Opp gjennom årene har de bygd seg opp et veldig dårlig rykte med den. Derfor tror vi denne reklamen kan virke utrolig godt, ettersom vi ønsker og få frem at russen kan oppføre seg skikkelig. Vi skal jobbe med lydbildet og legge stemmen til russen, som tas opp over dette.

Ide 2: Den andre ideen går ut på og lage en egen versjon av Vegards "metalhjørnet. Her skal vi snu helt på dette og lage dette for russen, på den måten at vi setter dem i et bra lys. I stedetfor "stearinlys" og slike ord, skal positive ord forsterke budskapet. Ettersom dette var bare en morsom ide og et produkt som var blitt laget tidligere forble det med tanken.

Ide 3: Den tredje gikk ut på og lage en reklame for landstreffet. Også her hadde vi tenkt og lage en slags klisje-aktig reklame. Her skulle vi presentere våre egne ideer til landstreffet, og omdanne reklamen slik at arrangøren blir stående bak den. Her var det meningen at det skulle komme med en rekke forbedringer slik at lytteren ble påvirket.

Ide 4: Den siste ideen gikk ut på og lage en reklame for nye russeknuter. Russeknutene skulle sette dem i et bedre lys, og vise at de også kan oppføre seg. Russeknutene skal ikke være slik at de driver med hærverk, men heller slik at de får knuten hvis de samler inn en viss sum penger...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar